lunes, 11 de julio de 2016

La vela, un esport molt interessant!

Benvinguts al meu blog! Espero compartir amb tots vosaltres una de les meves afcions: la vela.

Què és la vela?


La vela és la propulsió d'una embarcació, que mitjançant una vela, aprofita el vent i la fa avançar. Aquestes no disposen de motor de cap tipus i naveguen a prop de la costa. La competició d'aquest esport és supervisada per la Federació Internacional de Vela (ISAF), a través de les diferents federacions nacionals com la federació espanyola de vela (RFEV), i a Catalunya per la Federació Catalana de Vela.

Una mica d'història

La història de la vela ha estat molt important en el desenvolupament de la civilització, proporcionant més mobilitat, ja sigui pel comerç, el transport, la guerra, o la capacitat de pesca. Hi ha diverses opinions sobre la representació més antiga d'un vaixell de vela. Alguns investigadors diuen que va aparèixer en un disc pintat, que es va trobar a Kuwait i data de finals del segle cinquè mil·lenni abans de Crist. Altres investigadors diuen que els primers vaixells de vela lleugera es van trobar a l'antic Egipte. Els egipcis van atribuir els vaixells de vela a Isis, una deessa Egípcia, qui buscava el seu fill. Per poder anar més ràpid en el viatge, se li va ocórrer elevar un pal en mig de l'embarcació i posar un llenç capaç de rebre el vent, i fer avançar més ràpid l'embarcació. També una minoria d'investigadors diuen que els primers vaixells de vela van ser construïts pels grecs. Segons la creença grega van poder ser dos homes els inventors, Dèdal quan va escapar del laberint de Creta o Eol, déu dels vents. Els avenços en la tecnologia de navegació van començar a produir-se durant l'Edat Mitjana, i va permetre a exploradors àrabs, xinesos, indis i europeus fer viatges més llargs i, per tant, ha contribuït a moltes grans exploracions al món. Una de les naus més elaborades en l'edat antiga va ser trirrem. Aquesta tenia tres files de rems en cada costat i una vela quadrada en el centre.

El meu hobby

M'agrada molt fer vela perquè penso que és un esport molt interessant. Quan estic navegant trobo una manera de desconnectar de les preocupacions que tinc quan estic sobre terra ferma. És molt relaxant deixar-se emportar pel vent quan estàs en plena mar. 

És un esport on estàs en plena connexió amb el teu veler i em sento orgullós d'aprendre'n cada dia més! Us recomano a tots que ho proveu!

No hay comentarios:

Publicar un comentario