jueves, 14 de julio de 2016

Materials del veler i de la vela

Materials dels vaixells


Existeixen diferents materials per construir un vaixell. Aquests estan basats en la utilitat que se li donarà i en el preu.
VAIXELLS DE FUSTA
Aquests són vaixells elegants, però que requereixen un alt manteniment, especialment si es troba a prop dels tròpics. Per això, cada cop n'hi ha menys i en conseqüència, els especialistes que treballen en aquest material van desapareixent.


http://letsbonus1.statics.download/products/39000/39530/1443343048-368x276.jpg

VAIXELLS DE FIBRA DE VIDRE
 
És el material més utilitzat amb diferència, i això es dóna per diverses raons. La primera perquè és un material més econòmic, senzill i amb un acabat perfecte. Se solen fer embarcacions que navegaran pocs dies de l'any i que passaran la major part del temps amarrades al port.

http://static.mercadoshops.com/velero-fibra-de-vidrio_iZ7XvZxXpZ1XfZ40612763-142964426-1.jpgXsZ40612763xIM.jpg


VAIXELLS DE FERROCIMENT

És un material que va utilitzar especialment en els anys setanta. És un material molt barat, però només es pot aplicar a l'estructura del vaixell. És bastant segur per la navegació i el manteniment és semblant a la de la fibra de vidre, però el problema és que són vaixells molt pesats.

http://files.navegar-es-preciso.webnode.com/200000738-25594274bb/ferrocemento%20barco%202.jpg

 
 
VAIXELLS D'ACER
És un material molt utilitzat per a vaixells grans, ja que és molt dur. Els tractaments antioxidants són bàsics i molt delicats, ja que depenen directament de la durada del vaixell. Un avantatge podria ser que permet qualsevol disseny per complicat que sigui. Però un problema és que com que no són aïllants tèrmics, l'interior del vaixell pot arribar a tenir unes temperatures molt altes o molt baixes.


VAIXELLS D'ALUMINI
La seva duresa i el seu pes són ideals, especialment si es té en compte la seva ductilitat per poder rebre impactes accidentals sense fracturar-se. A més, no necessiten cap mena de pintura per mantenir-lo, ja que resisteix perfectament la corrosió.
Els vaixells més petits, és a dir els de vela lleugera, estan fets de fibra de carboni. Aquesta s'adapta molt bé al motlle del vaixell fet inicialment, i aquesta està protegida amb una capa de massilla per donar consistència al vaixell.


http://www.fondear.com/Todo_Barcos/Vela/Alubat/Ovni_02.jpg

Materials de la vela
 
La figura i el material de les veles ha variat molt al llarg de tota la història. Es van fer diverses menes, unes de forma rodona, d'altres de forma triangular i d'altres quadrades. Els egipcis els construïen amb escorça del papir. Els romans utilitzaven el lli, i alguns pobles del voltant utilitzaven espart i joncs. En canvi els xinesos utilitzaven materials molt diferents, les veles les subjectaven amb canyes i estaven fetes de cotó. Actualment les veles poden ser de diversos materials segons la utilitat de cada una. Es pot utilitzar el niló, aquest és un plàstic de gran resistència però al mateix temps molt flexible, que és perfecte per veles com l'espinnàquer, ja que ha de cedir per agafar les estirades del vent embossat. Les veles que no embossen aire com la major o el floc, el material ha de ser més rígid i per tant ja no es pot utilitzar el niló. En aquests casos, el que s'utilitza és el Dacron, que aquest és tan resistent com el niló però menys flexible. També hi ha el kevlar que és un material molt rígid i lleuger, i per tant les veles pesen molt poc i no perden la seva forma original. Aquest és molt car i pateix molt pels rajos ultraviolats del sol i per això no es fa servir tant.

http://www.barcelonaworldrace.org/dass-2015033001/var/ezdemo_site/storage/images/educacion/programa-educativo/explora/ser-humano/historia-de-la-navegacion/navegacion-antigua/los-egipcios-y-las-primeras-barcas-de-vela/33614-1-cat-ES/los-egipcios-y-las-primeras-barcas-de-vela_articleSlider.gifhttp://imagenes.cosasdebarcos.com/articulos/5/9/9/1/vela-mayor-kevlar-quantum-60017070121055495353544951554570x.JPG

No hay comentarios:

Publicar un comentario